apologized to Patten and promised him a settlement of anrnundisclosed amount.rnThe darker side of the picture has been the silence of thernMurdoch-owned London Times. The Times’ media editor, justrnafter the nick of time, admitted that it was a mistake not to coverrnthe story but denied that he had been “leanf’ on, insisting thernwhole thing was more “cock-up than conspiracy,” but otherrnTimes editors —journalists of the highest reputation —havernbeen put in a very uncomfortable position. Henry Porter, writingrnin the Independent, complained that not one of four prominentrncolumnists writing for the Times had “written a wordrnabout one of the most shameful acts of suppression in recentrnpublishing history.”rnSome, at least, of Murdoch’s British journalists have criticizedrntheir boss’s kow-towing to the Chinese communists. ThernTimes’ recently retired East Asia correspondent, JonathanrnMirsky, is now the newspaper’s China writer, but at a meetingrnof the Freedom Forum European Centre (reported by the Telegraph)rnhe complained that “The Times has simply decided, becausernof Murdoch’s interests, not to cover China in a seriousrnway.”rnMurdoch’s American employees and apologists have beenrnless forthcoming. For years we have been hearing from Manhattanrnconservatives about this staunch conservative immigrantrnwho has been kind enough to enrich our impoverished culture.rnHow they mocked the late Mike Royko for refusing to work forrnMurdoch at the Chicago Sun-Times. But there is no word yetrnon the Chris Patten scandal from John Podhoretz (Scott Mc-rnConnell’s unworthy successor at the New York Post), and BillrnKristol, top dog at KRM’s Weekly Standard, has yet to deliverrnhis bull against Patten for standing in the way of free trade withrnAsia. Nothing, even, from the Standard’s crusading DavidrnFrum, who has made a profession of pointing out the mote inrnthe eye of anyone to his right.rnWhat a conservative daisy chain: a Canadian working for anrnAmerican publication owned by an Australian who takes ordersrnfrom the Chinese. Anyone who thinks the Weekly Standard isrnnot influenced by Murdoch should take a look at its Februaryrn9th cover—a cartoon almost as raunchy as the photographs inrnthe Sun. The Standard is svipposed to represent the future ofrnthe American right. Perhaps it does. After all, the Standard isrnthe magazine equivalent of Trent Lott: owned by a foreigner,rnout of touch with America, working for the enemies of ourrncountry. crn[ H I I ^ ^rnrrnIk B ^ ^rn1998 League oftfie SoutH Summer InstituternJtme 14-19; 1998rn(Sunday evening through Friday noon)rnCamp St. Christopher, Johns Island,rnSouth Carolina (near Charleston)rn40 slots availablernFirst-class resort accommodations on the beachrn(double occupancy).rn$425 for students, $495 non-studentsrn(room, board, tuition included)rnSeminars on Southern history, literature,rnpolitical philosophy, theology, and art by some ofrnthe South’s finest unreconstructed scholars,rnincludingrnThomas Fkrning^rnDorudd Livingston,rnCfydcWUsotijrnJames Ki6(b> among others.rnExcursion to historic Charleston included.rnFor further information, writernThe League of the South, P.O. Box 40910, Tuscaloosa, Alabama 35404rnor call (205) 553-0155.rnSpace is limited, so contact us as soon as possible to reserve your place. Jrn12/CHRONICLESrnrnrn